COPYWRITING & COMMUNICATIE
“STORIES THAT STICK”
Waarom THE NEW als uw copywriter en communicatieadviseur?
THE NEW verzorgt op maat gemaakte, pakkende content voor al uw kanalen: commercieel, informatief, online en natuurlijk ook offline. Als full-service digitale marketing- en mediabureau richten wij ons op het volledig uit handen nemen van alle aspecten die komen kijken bij het opzetten, uitvoeren en verdiepen van uw online presence. Onze ervaren copywriters leveren alle content voor uw website, social media kanaal, campagne of event in een stijl die past bij uw bedrijf en onderbouwd is door uitgebreid onderzoek. Laat ons uw verhaal vertellen en activeer uw doelgroep met stories that stick.

Copywriting & Communicatie

Blogs
Veel bedrijven kiezen er tegenwoordig voor om via blogartikelen interessante en relevante content aan te bieden. Hiermee zorgt u niet alleen voor terugkerende bezoekers naar uw website, maar ook van content die via social media kanalen gedeeld kan worden en die bijdraagt aan uw imago als betrouwbare zakenpartner. Echter, niet iedereen heeft de extra tijd of vaardigheden om blogartikelen te schrijven. Door deze taak uit handen te geven aan onze ervaren copywriters kan ook uw bedrijf actief gaan bouwen aan online autoriteit binnen uw vakgebied.

Persberichten
Een professioneel geschreven persbericht zorgt ervoor dat de informatie die u kenbaar wilt maken ook daadwerkelijk wordt overgenomen en tot de gewenste publiciteit leidt. Het schrijven van zo’n bericht is niet moeilijk, maar er dient wel rekening te worden gehouden met enkele ‘spelregels’. Het is vooral van belang dat de boodschap duidelijk, beknopt en eenvoudig over te nemen is. Het liefst ook nog voorzien van enkele verhelderende quotes. Samen bepalen we wat de doelgroep van het persbericht is en naar welke journalisten, bloggers of andere mediakanalen het gestuurd zal worden. Zo komt u boodschap trefzeker aan op het juiste adres.

Website Content
Bij een mooie website hoort doeltreffende content waar de bezoeker iets aan heeft. Door gebruik te maken van eye-tracking hebben onderzoekers ontdekt dat websitebezoekers teksten scannen in plaats van ze te lezen. Met een paar vluchtige blikken zijn zij op zoek naar relevante content. Helaas zijn er nog altijd bedrijven die een mooie website laten bouwen om die vervolgens zelf in te vullen met gerecyclede content uit bijvoorbeeld hun bedrijfsbrochure. Resultaat is een onoverzichtelijke site met grote lappen tekst die geen duidelijk doel dienen. Bezoekers haken gefrustreerd af en zoeken hun heil bij de concurrent. Voorkom teleurstelling en laat ons uw websitecontent op maat verzorgen.

Schrijven voor SEO
Stel dat een potentiele klant op zoek is naar een dienst, een product of informatie die u aanbiedt. Een snelle zoekopdracht in Google levert al snel maar liefst 56.000 resultaten op.De meeste van ons (67%) bekijken alleen de eerste 5 resultaten en 95% kijkt niet verder dan de eerste pagina aan zoekresultaten. Als uw bedrijf pas op pagina 2 staat en uw concurrenten allen op de eerste pagina, dan loopt u dus 95% van uw doelgroep mis. De volgorde van de zoekresultaten wordt bepaald door het algoritme van Google en is gebaseerd op onder andere relevantie, autoriteit en natuurlijk locatie. Het toepassen van SEO heeft invloed op de mate van relevantie en betrouwbaarheid die Google aan uw content verbindt en resulteert in een hogere positie in deze lijst. Door al uw content in beginsel te laten schrijven voor SEO weet u zeker dat potentiele klanten nooit meer aan uw neus voorbij zullen gaan.

Redigeren en reviseren
Ook voor het laten nakijken en eventueel verbeteren van blogs, whitepapers, artikelen en andere teksten kunt u bij ons terecht. Zelfs auteurs van bestsellers en bekroonde journalisten laten hun werk eerst nakijken door een redacteur. Wij optimaliseren uw teksten desgewenst voor SEO, vertalen het naar bijvoorbeeld het Engels of helpen u met het uitgeven, de distributie en de promotie van uw werk.

Bedrijfscommunicatie
Effectieve interne communicatie is bepalend voor in hoeverre de visie en missie van een bedrijf breed gedragen wordt, wat weer zijn uitwerking heeft op de manier waarop werknemers dit succesvol naar buiten toe uitdragen. Onder bedrijfscommunicatie valt ook crisiscommunicatie, iets waarvan het belang helaas te vaak pas blijkt wanneer het niet goed gebeurt. Samen met u stellen wij een informatiestrategie op die wij op verschillende manieren en via meerdere digitale kanalen in kunnen zetten, afhankelijk van het beoogde doel. Hiermee kunt u denken aan tekst en afbeeldingen, maar bijvoorbeeld ook video’s. Meetbare resultaten stellen ons in staat om de communicatie continue relevant, authentiek en actueel te houden.